top of page

Tania Pérez: "Caldrà estar a bon nivell per igualar la passada campanya"

Publicat 2 de setembre de 2020. 10.31 hores. -Webmaster-.


Després de l’ensurt a en l’inici de la pretemporada per el RPK Araski, l’equip de la jugadora colomenca Tània Perez, ja va jugar el primer partit de temporada que va servir per veure a Tània ja a una pista.


Precisament Tània va donar una entrevista a la versió digital de El Correo, feta per la periodista Olga Jimenez, parlant del balanç de la temporada anterior i del que s’espera en aquest proper curs esportiu:


Una renovació esperada, ho tenia tan clar?


Com he dit en altres ocasions, el club, la gent, l'afició, les companyes, el cos tècnic, planter, et fa que vagis per un camí pla. Ha estat un any molt fàcil pel que fa a adaptació, a sentir-te com a casa i facilita les coses a l'hora de plantejar-te el futur. Ho tenia molt clar.


Ha ajudat el fet que la temporada passada completés el seu millor any com a professional?


Jo mai he estat de mirar números. M'agrada més sumar en intangibles. Si hagués de parlar de sensacions, sens dubte ha estat la meva millor temporada a nivell de confiança, afegit al que et dóna Made i les companyes.


Les lesions han marcat la seva carrera professional i en Araski excepte tres setmanes, ha pogut rendir a gran nivell.


És veritat. Em vaig lesionar a Bembibre, un trencament de fibres al bessó. Va ser mala sort perquè em trobava fins a aquest moment en un nivell físic bastant bo. És cert que altres anys les he patit i m'han marcat. Però va ser una ensopegada i després vaig intentar el millor possible per a estar en la meva primera Copa de la Reina, un somni fet realitat on vaig voler donar el millor de mi.


«Si hagués de parlar de sensacions, sens dubte ha estat la meva millor temporada»


La realitat de la Copa viscuda a Salamanca, va superar els seus millors somnis?


Mare meva (somriu). T'imagines mil escenaris, mil situacions. Preguntava a Asurmendi, que va ser la meva companya d'habitació, tot el que ella havia viscut perquè jo també volia viure-ho intensament i així va ser. A la pista tots ho vivim a flor de pell, ia la grada. El partit de quarts va ser de pel·lícula. Pura emoció.


Se li queda el dubte de fins on podrien haver arribat al play off?


Mai ho sabrem. El que sabíem i teníem clar és que anàvem a per totes i que la Copa era una empenta per fer un final de temporada apassionant que no sabem a on ens hagués portat. El bàsquet té aquesta part impredictible. L'equip estava en un moment immillorable, dins i fora. Hi havia connexions molt bones entre totes per ser un equip tan nou. Teníem moltes ganes de tornar-la a “liar” en els play offs.


«Seria un somni poder jugar l'Eurocup, però les coses han d'anar a poc a poc»


Es coneixen ja a nou jugadores de el nou projecte Araski, després dels fitxatges d'Anna Cruz i Tamara Abalde i les múltiples renovacions, és un projecte per tornar a “liar-la”?


Tant Made com el cos tècnic sempre treballen molt bé en la construcció de les plantilles. Jo crec que la base va tornar a ser al mostrar l'ADN Araski de treball, d'implicació i compromís. La lliga s'està posant bonica pel que fa a fitxatges i equips molt potents. Caldrà estar a un bon nivell per igualar el de la temporada passada.


"Jo mai he estat de mirar números. M'agrada més sumar en intangibles. Si hagués de parlar de sensacions, sens dubte ha estat la meva millor temporada a nivell de confiança, afegit al que et dóna Made i les companyes"

Fotografia: El Correo

«És estrany, Mendizorroza buit»


La bomba de l'estiu pel que fa a fitxatges ha estat el d'Anna Cruz per Araski, què creu que pot aportar?


Anem a estar amb els ulls oberts per absorbir tot d'ella i espero que també ella de nosaltres, perquè òbviament tenim molt a oferir-li en el fet que estigui bé, en una atmosfera agradable. Som professionals, però saps que també ens va la marxa (rialles) i que la unió del vestidor és fonamental.


Com ha gestionat la crisi del coronavirus i el confinament?


Et diria que, a del principi, bé. Després vaig tenir un punt d'inflexió per pensar en moltes coses i reflexionar. Després he intentat proposar-me gaudir cada moment amb els nostres éssers estimats, no aturar-nos en estupideses i ser feliços perquè mai saps què és el que passarà.


Entre les grans diferències que s'acosten, com assumeix jugar sense públic a les grades?


Serà una pena jugar a Mendizorroza així. De veure-ho gairebé ple, com l'any passat, que vam enganxar a més marea verda, fins a veure'ls a la Copa que van ser un exemple magnífic. Serà estrany, però hem de pensar que hem de ser responsables.


Made Urieta va confirmar que no disputarien l'Eurocup per coherència amb la situació econòmica que s'acosta, és un altre somni jugar Europa amb el Araski?


Sempre fan les coses bé i entenc que no vulguin fer aquest pas per prudència. És clar que per a mi seria un somni poder jugar l'Eurocup amb aquestes companyes d'aquest club i perquè ens ho hem guanyat a la pista. Però ho entenc i ho respecto. Les coses han d'anar poc a poc. Si l'any que ve ens ho tornem a guanyar a la pista, a veure què passa.


La veurem ja llicenciada en Educació física aquesta temporada?


Tant de bo. És un altre d'aquests propòsits que m'he marcat i que espero que pugui complir-lo.


I seguirà liderant el vestuari amb aquest ball de “parabrisa”?


(Riu). No sé què farem aquest any, però segur que inventem alguna cosa. El de “parabrisa” l'any passat ens va donar molta “vidilla”, la veritat.


fondo1.jpg
logo tbc masc..png

Territori Bàsquet Colomenc

El basquetbol a Santa Coloma

bottom of page