top of page

Projecte BattleQuizz: Sènior femení (Sessió 3)

Publicat  22 d'agost de 2020. 10.21 hores. -Webmaster-.


Anabel Bello, jugadora de Bàsquet Neus de Segona Catalana, Elena Cuadrado, jugadora de B. Draft Gramenet, de Copa Catalunya, Marta Arbizu, jugadora del Basquet Maresme Boet Mataró, de Lliga Femenina 2 i Leila Lozano, jugadora de l’AE Sant Andreu de Natzaret, de Primera Catalana, tenen la seva tercera pregunta, en el Projecte BattleQuizz.


Durant la teva trajectòria, quins factors i/o persones han estat importants per a la teva progressió i millora com a jugadora?, i que creus que t'han aportat aquests factors i/o persones?




Les persones mes importants sens dubte, han estat la meva mare i la meva germana, ja que elles són les que sempre m'han portat sempre d'un costat a un altre perquè jo pogués jugar.


Un cop dins, sens dubte el que m'ha fet millor o pitjor jugadora han estat les diferents companyes i entrenadors que he tingut. He tingut etapes de tot tipus, des de ser la típica jugadora "invisible" que sembla que no fa res, a ser una jugadora de molts minuts i tirant-l'equip a l'esquena. Probablement en el seu moment no valorava les coses com calia, però si penso en la meva etapa de formació, he gaudit molt, fins i tot fins i tot sense considerar-me una jugadora important dins l'equip en aquest moment. He pogut jugar des de ben petita a Preferent, i he competit a un gran nivell. He jugat amb i contra jugadores molt molt bones, i de molt talent.


Que he après de tot això?. He après a ser humil i no creure superior a ningú. M'he valorat com a jugadora en tots els aspectes, i probablement quan més he gaudit és quan he estat en un segon pla, considero que ahi és quan més he ajudat als meus companyes a que elles fossin millors, igual que m'han ajudat i em segueixen ajudant-me al fet que sembli millor jugadora.




Primer parlant de les persones que han estat importants en la meva progressió i millora com a jugadora crec que una persona clau en la meva manera de jugar i de veure el bàsquet és Jordi Periz, el qual el vaig tenir d'entrenador els dos anys de cadet i el primer any de sènior a Copa Catalunya. Jordi Periz en els dos primers anys de cadet em va ajudar a tenir confiança en mi mateixa, a tornar-me una obsessionada de la tècnica individual i fer-me créixer i madurar com a base i com a persona fora de pista. A més també va ser ell qui em va donar l'oportunitat de ficar-me a l'equip de Copa Catalunya sent una "novata".


Una altra persona de la qual m'agradaria parlar seria el meu pare, ha estat el meu major pilar en l'esport i en la vida en general. És la persona que m'ha ajudat a tenir els valors esportius que tinc i la que m'ha inculcat l'escoltar, sempre intentar millorar i esforçar-me per aconseguir tot el que em proposi.


Un altre dels factors que també m'han fet millorar com a jugadora ha estat el començar a entrenar nenes. M'ha fet reflexionar que quan creixem hi ha moltíssimes coses que se'ns obliden sobre el bàsquet, com el gaudir-lo, i el veure a nenes passar-ho tan bé jugant a aquest esport sempre em fa estimar-lo més i tenir més ganes de seguir jugant jo també.


Fotografia: www.territoribc.com


Sens dubte, al marge del que "professional", la meva família. Ells sempre m'han donat suport en tots els meus passos i sobretot en millorar com a persona. Sens dubte crec que això es reflecteix en el camp. Els valors que t'ensenya un esport són molt importants per a la teva vida, i des dels 6 anys porto compartint vestuari amb moltíssimes jugadores i entrenadors i mostrant un respecte cap a cada un d'ells. Per això mateix, crec que les bases i valors que s'ensenyen des de casa i des de la pista fan una combinació perfecta per ser una gran jugadora i persona.


Pel professional, considero que de cada jugadora que m'he creuat en el camí he pogut aprendre alguna cosa; ja sigui per bé o per mal. Així que crec que realment la meva experiència, la meva formació i les meves qualitats i debilitats com a jugadora es basa en això.




Sempre ho he dit i ho diré, tot el que es fer dins d'una pista és gràcies a Fabian Tellez, Javi Torralba i Toni Pallé.


Va ser durant la meva etapa de junior, on vaig millorar moltíssim i tot gràcies a ells.



fondo1.jpg
logo tbc masc..png

Territori Bàsquet Colomenc

El basquetbol a Santa Coloma

bottom of page