top of page

Núria Barrientos a "Espanyoles a USA"

Publicat 9 de juliol de 2020. 10.28 hores. -Webmaster-.


El portal Todo Baloncesto Femenino va entrevistar aquest principi de mes a la jugadora colomenca Nuria Barrientos, en la seva secció “Espanyoles en USA”. Aquesta es la entrevista íntegra.


Núria Barrientos, 31/12/1999 (Bcn) jugadora formada al Draft Gramenet, on temporada rere temporada i en cada categoria anava millorant en el seu joc i destacant a passos de gegant aconseguint diversos reconeixements individuals en competicions i tornejos.


I el 2017 li va arribar l'oportunitat d'anar als EUA a estudiar i a jugar a bàsquet en la NCAA i va anar a la Idaho State University (Les Bengals) on roman des de llavors i que ha anat progressivament guanyant confiança en el seu joc i protagonisme en l'equip .


Núria és una base ràpida i alta que pot jugar en múltiples posicions del perímetre. La seva fisonomia és difícil d'igualar i es converteix en una jugadora molt complicada de defensar especialment quan ataca la cistella.


Que tal la vida als EUA? Et va costar adaptar-te?

La vida als EUA és molt diferent a la d'Espanya. L'estil de vida, els costums, el menjar ... no tenen res a veure. I la veritat que a el principi si em va ser difícil adaptar-me. Em va costar bastant acostumar-me a estar lluny de casa i a l'estil de bàsquet, però les meves companyes em van ajudar molt.


El bàsquet universitari té un altre estil de joc, és molt diferent a l'estil d'aquí?


Sí, és un bàsquet molt físic. A el principi em va costar acostumar-me a el nivell físic que tenien allà, en la meva vida havia fet peses ... també se li dóna molta importància a el tir, i és un joc alguna cosa més individual. En canvi a Espanya és més tècnic.


Durant la temporada, que és el que més trobes a faltar d'Espanya?


Estar a prop de casa en general, veure la família i amics, però especialment estar en dates com el Nadal, aniversaris ... I també el menjar !! Que no té res a veure amb l'americana.


Que jugadora / es han marcat el teu estil de joc?


La veritat és que hi ha moltes jugadores / és que m'agraden, però no podria dir un / a en concret


Com portes els estudis? Els pots compaginar bé amb el bàsquet?


Els porto bé, em falta un any per acabar el doble major de Màrqueting i Administració d'Empresa. Compaginar-los amb el bàsquet no m'ha estat molt complicat, si és veritat que a vegades costa perquè perds classes, però els professors t'ajuden molt. Si t'organitzes i els portes a el dia te'ls treus bé.


"En el que més he millorat en aquests tres anys ha estat el tir. Quan vaig arribar el meu tir no era molt bo, però a poc a poc vaig anar agafant confiança després de passar moltes hores en pista"

Fotografia: Femeni Sant Adrià

A nivell de joc, en què has millorat des que estàs als EUA?


En el que més he millorat en aquests tres anys ha estat el tir. Quan vaig arribar el meu tir no era molt bo, però a poc a poc vaig anar agafant confiança després de passar moltes hores en pista ...


Tinc entès que en la majoria de partits que jugueu, els pavellons estan plens de públic, en alguns casos fins a 10.000 persones !!! És cert?


Si, en aquest aspecte és molt diferent a Espanya. En la meva pavelló es forma molt bon ambient i és una passada. No tants com 10.000 però si que ve força gent.

Segueixes la Lliga Femenina Endesa? T'agradaria en un futur jugar-hi?


Doncs amb estudis i bàsquet no he pogut seguir-la molt, però si estic a el tant de com va la cosa. La veritat que algun dia m'encantaria tenir l'oportunitat de jugar-hi.

Hi ha un gran nombre de jugadores espanyoles en la NCAA, t'hauràs enfrontat contra moltes d'elles, Com t'ha sorprès gratament pel seu joc?


Sí, cada vegada més jugadores espanyoles donen el salt a jugar a la NCAA. He jugat contra algunes d'elles. La que més em va sorprendre va ser Iris Junio, que juga a Arizona State.

A més, en el meu equip hem arribat a ser 4 espanyoles.


Què és el que més trobaràs a faltar quan s'acabi la teva estada als EUA?

El que més trobaré a faltar quan torni a Espanya serà sens dubte a la gent que he conegut allà i el fet que aquesta etapa s'haurà acabat.

Has pogut presenciar algun partit de la WNBA en directe? Imagino que sí !!! Espectacular no? Compte compte !!!


Doncs no he tingut aquesta sort ... però m'encantaria poder anar a veure un partit abans de tornar-me a Espanya. Ha de ser espectacular!


fondo1.jpg
logo tbc masc..png

Territori Bàsquet Colomenc

El basquetbol a Santa Coloma

bottom of page